planet with tech
FiksGata.no
Logg inn

Hvordan fungerer Fiks Gata?

Med Fiks Gata kan du enkelt rapportere problemer i ditt nærmiljø slik at de ansvarlige blir gjort oppmerksom på problemet raskere.

Følg disse enkle stegene:

1. Logg inn

Gå til fiksgata.no og logg inn for å bidra. Hvis du ikke har en konto, kan du enkelt opprette en. Det er mulig å melde saker uten å være logget inn, men for å kommentere må man være innlogget.

2. Finn stedet på kartet

Bruk vårt interaktive kart for å plassere punktet der du har observert et problem, enten det er et hull i veien, søppel i en park, eller et ødelagt gatehull. Dette gjør det enklere for de ansvarlige å få en nøyaktig lokasjon når problemet skal løses.

3. Ta bilde og beskriv saken

Last opp et bilde av problemet og gi en kort beskrivelse av hva som må fikses. Det er mulig å melde sak uten bilde.

4. Vi finner riktig mottaker

Vårt system identifiserer automatisk hvilken kommune, fylkeskommune eller etat som har ansvar for å håndtere saken, og sender den videre til dem.

5. Saken blir løst

Når den ansvarlige virksomheten har løst problemet, kan de oppdatere statusen i systemet. Du kan også bidra ved å kommentere og bekrefte at problemet er blitt fikset.

Enkelt, raskt og effektivt – Fiks Gata er en praktisk løsning som gjør det lettere for lokalsamfunnet å bidra til bedre omgivelser!

Kom igang - meld en ny sak

Bidra med kommentar på sak eller meld sak som løst/fikset

Nå kan du være en aktiv del av FiksGata.no ved å bidra med kommentarer eller hjelpe til med å markere saker som løst. Denne funksjonen gir deg muligheten til å oppdatere status på saker som er fikset, samt å dele innsikt eller gi tilbakemelding på andre saker som er rapportert.

Steg for steg - slik kan du bidra:

1. Logg inn på Fiks Gata

Før du kan kommentere eller markere saker som løst, må du være innlogget på Fiks Gata. Gå til fiksgata.no og logg inn med din konto. Hvis du ikke har en konto fra før, kan du enkelt opprette en ved å følge instruksjonene på nettsiden.

2. Finn saken du ønsker å kommentere på

Bruk søkefunksjonen eller kartet for å finne den spesifikke saken du ønsker å bidra til. Du kan klikke på saken for å få mer informasjon om hva som er rapportert, og eventuelt legge til en kommentar.

3. Legg til kommentart

Legg til en kommentar Når du har åpnet saken, vil du se et kommentarfelt der du kan skrive en tilbakemelding. Dette kan være nyttig for å gi mer informasjon, stille spørsmål, eller bare bekrefte at du har sett og vurdert problemet.

4. Markere saken som løst

Hvis du har observert at et problem er blitt løst – enten gjennom informasjon fra kommunen, fylkeskommunen eller selv etter å ha sett at arbeidet er utført – kan du bidra ved å markere saken som løst. For å gjøre dette, klikk på "Marker som løst"-knappen på saken - legg gjerne ved en kommentar.

Etter at du har markert en sak som er løst, vil systemet oppdatere statusen. Dette hjelper med å holde oversikten oppdatert og sørger for at ingenting blir oversett.

Denne funksjonaliteten gjør det mulig for alle å spille en viktig rolle i å bidra til et mer effektivt og transparent system. Enten du er en aktiv deltaker som rapporterer problemer, eller en engasjert bruker som hjelper til med oppdateringer og kommentarer, er din innsats verdifull!